سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

100/12/17
12:17 ع

اگر به فکر راه اندازی یا توسعه کسب و کار خودتان هستید باید بدانید که توسعه و برپایی یک بیزینس نیازمند چندین مولفه است اما مهم ترین موضوع که باید برای مدیریت کسب و کار خود بدانید مباحث مالی و مالیاتی میباشد که اگر اگاهی کامل نسبت به این قضیه نداشته باشید منجر به شکست کار شما میشود حتی اگر خیلی بزرگ شده باشید و آورده زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله کامل درباره مسائل مالی و مالیاتی به شما توضیح دادیم در ادامه این مقاله حتما همراه ما باشید.

 

در دنیای کسب و کار مفهومی به اسم MVP داریم. نمی‌خواهم خیلی بازش کنم اما به‌طور خلاصه این مفهوم به این اشاره دارد که در ابتدا بهتر است به جای صرف هزینه‌های بسیار زیاد، با یک هزینه کوچک کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده و ایده را تست کنید حتی شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار در خانه این کار را انجام بدید و مرحله مرحله آن را توسعه دهید.

 

مثلا به جای اینکه یک وب سایت اینترنتی با 4/5 میلیون تومان بزنید، از یک سایت ارزان‌قیمت و یک پیج اینستاگرامی شروع کنید،

به جای خرید تعداد زیادی محصول، از همکاران یا حتی رقبا بخواهید در ابتدا محصول‌تان را تامین کنند،

به جای تبلیغات بنری در سطح شهر با چند ده میلیون هزینه، با 2/3 میلیون تومان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید،

و...

ممکن است MVP حتی برای شما هیچ سودی نداشته باشد، اما در واقع ما نه به دنبال سود بلکه به دنبال تست هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که بازار خوبی را برای کسب و کار انتخاب کرده‌ایم. به این ترتیب حتی در صورت شکست خوردن هم تمام منابع را از دست نمی‌دهیم.

 

راستی اگر برای شروع کسب و کارتان به یک وب سایت ارزان‌قیمت نیاز دارید، می‌توانید ارزان‌ترین پلن طراحی سایت را در سایت ساز پرتال انتخاب کنید. برای بررسی قیمت‌ها به صفحه «تعرفه طراحی سایت» ما مراجعه کنید.

 

6_ امور مالی را سر و سامان بدهید

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در ایران

 

در یک دوره آموزشی یکی از کارآفرینان بزرگ کشور سخنرانی می‌کرد؛ او در میان صحبت‌هایش حرف جالبی زد: {یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های من این است که چرا در ابتدای راه اندازی کسب و کارم، به مدیریت امور مالی اهمیت نمی‌دادم!}

 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به‌خوبی در جریان درآمد کسب و کارتان بوده و مهم‌تر از آن، عاقلانه در مورد هزینه‌ها تصمیم بگیرید. علاوه بر این شما باید به‌خوبی با مسیرهای تامین منابع مالی مورد نیاز مثل وام، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های شتاب‌دهنده و... آشنا باشید.

 

همینطور شما باید به عنوان یک بیزینس من، هوش مالی خوبی داشته باشید، در جریان بازار باشید، اندکی بتوانید شرایط بازار را پیش‌بینی کنید، بدانید تورم یا رکود چه تاثیری بر کسب و کارتان دارد و... . به‌طور خلاصه، کارهایی که باید بکنید اینهاست:

 

·         استخدام یک حسابدار یا حداقل گذراندن دوره‌های مبتدی آن،

·         آشنایی با اصول و کلمات تخصصی در دنیای اقتصاد،

·         افزایش هوش مالی از طریق آموزش دیدن،

·         کاهش هزینه‌های بی‌مورد کسب و کار،

·         یادداشت تمامی درآمدها و هزینه‌ها،

·         آشنایی با قوانین مالیات.


  

100/12/16
3:7 ع

آقایان هم می‌توانند با راه اندازی کسب و کار خانگی پول زیادی به دست بیاورند. بهروز فروتن یکی از مردانی است که از خانه شروع کرد و توانست پس از گذشت چند سال انقلابی بزرگ در این صنعت به وجود بیاورد. فروش میوه خشک، فروش غذای خانگی، مجسمه سازی با چوب و… از جمله ایده های مناسب برای آقایان به حساب می‌آید.     

راه اندازی کسب و کار

پس از آنکه انتخاب کردید که کدام یک از انواع کسب و کار را می‌خواهید شروع کنید باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید تا به کمک‌ آنها بتوانید کسب و کارتان را با ریسک کم‌تری راه اندازی کنید.

تصمیم‌گیری

برای تمرین تصمیم‌گیری به شما پیشنهاد می کنیم که در طول روز برای انواع تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، از روش سه مرحله‌ای که در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم استفاده کنید.

مذاکره

اصولاً زمانی به مذاکره نیاز پیدا می‌کنید که با طرف مقابلتان بر سر یک موضوع تعارض داشته باشید. اگر شما بر مهارت مذاکره مسلط باشید، می‌توانید شرایط را به نفع خودتان تمام کنید.

حل مسئله

 

زمانی که شما با چالشی مواجه می‌شوید باید سعی کنید که در ابتدا ریشه این مشکل را پیدا کنید و به طور کامل بر مسئله‌تان آگاهی پیدا کنید. در گام دوم باید سعی کنید که راهکارهای موجود را کشف کنید و در نهایت باید از مهارت تصمیم‌گیریتان استفاده کنید و بهترین راه‌حل را از میان راه‌حل‌های موجود انتخاب کنید.

شما پس از مدتی می‌توانید به دیگران در حل مسائلشان کمک کنید و از این طریق اعتبار زیادی به دست بیاورید. همچنین با گذشت زمان و حرفه ای شدن در مهارت حل مسئله، می‌توانید این مهارت را به کارکنانتان درس بدهید.

مهارت برقراری ارتباط

منظور از مهارت برقراری ارتباط این است که سعی کنید تا در یک مکالمه به عنوان فرستنده و گیرنده پیام، طوری عمل کنید که پیام به نحو احسنت منتقل شود.

زمانی که شما در نقش گیرنده پیام هستید و مشغول گوش دادن هستید، باید تلاش کنید که فرد مقابل را قضاوت نکنید و با سوالاتی که می‌پرسید وضعیت را شفاف‌تر کنید.

همچنین در زمانی که نقش فرستنده پیام را دارید، باید تلاش کنید که پیامتان را در زمان مناسب به فرد مورد نظر ارسال کنید.

هدف گذاری و برنامه ریزی

شما باید هدفی برای کارتان در نظر بگیرید که نه پایین تر از حد توان شما باشد و نه این که به قدری بالاتر باشد که نتوانید به آن دست پیدا کنید. پس از انجام هدف گذاری باید کارهایتان را اولیت بندی کنید. برای کارها می‌توانید از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید.

این ماتریس کارها را به چهار دسته تقسیم می کند

  • کارهای مهم و فوری

این کارها اهمیت زیادی دارند و باید زودتر از سایر کارها انجام شوند.

  • کارهای مهم و غیر فوری

این کارها فوریت کم تری نسبت به دسته  قبل دارند. شما باید سعی کنید که رفته رفته کارهایتان در این دسته قرار بگیرند.

  • کارهای غیر مهم و فوری

این کارها تاثیر چندانی در زندگی شما ندارند اما انجام ندادن آنها می تواند برای شما دردسر ساز شود.

  • کارهای غیر مهم و غیر فوری

بهتر است که کارهای این دسته را رفته رفته حذف کنید.

پس از هدف گذاری و تعیین اقدامات و کارهای موردنیاز بهتر است که با استفاده از این ماتریس، اولویت بندی کارهایتان را انجام دهید.

 


  

100/12/16
8:55 ص

کسب و کار جدید اینترنتی این امکان را فراهم کرده‌اند که هر کس بتواند با 20 میلیون تومان کسب و کار راه اندازی کند. شما می‌توانید یکی از کسب و کارهای جدید خدماتی که در فضای اینترنت وجود دارند را انتخاب کنید و از طریق آن درآمدزایی کنید. برای مثال به عنوان پیشنهاد کسب و کار می‌توانیم به تولید محتوا، سئو و… اشاره کنیم. شما صرفا با داشتن یک موبایل یا سیستم می‌توانید این کار را انجام دهید.

کسب و کار با 40 میلیون

40 میلیون سرمایه‌ای است که دست شما را در انتخاب شغل کمی بازتر می‌گذارد. کسب وکارخدماتی و فروش محصول و همچنین کسب و کاراینترنتی از جمله مواردی است که می‌توانید با 40 میلیون سرمایه شروع کنید.

نکته‌ای که راجع به سرمایه 40 میلیون و 20 میلیونی وجود دارد این است که شما باید به صورت آنلاین خودتان را معرفی کنید و نمی‌توانید مکانی را برای عرضه محصولات یا خدماتتان اجاره کنید. در قسمت معرفی ایده کسب و کار، میزان سرمایه برای هر کار را به شما بیان می‌کنیم که از این طریق بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید.

کسب و کار با دویست میلیون تومان

شما با 200 میلیون تومان می‌توانید انواع کسب و کارهای تولیدی مانند کسب و کار پرورش قارچ و کسب و کار عروسک سازی، کسب و کار های مبتی بر فروش محصول مانند فروشگاه و کسب و کار عطر فروشی را راه اندازی کنید. در این کسب و کار اگر با شخص دیگری شراکت کنید، می‌توانید مکانی را برای فعالیت‌هایتان اجاره کنید.

ایده کسب وکار

در ادامه برخی از بهترین ایده های کسب و کار را به شما معرفی می کنیم.

کسب و کار عکاسی

شما می‌توانید با خرید دوربین عکاسی canon 80d و دیدن آموزش‌های عکاسی این کسب و کار را شروع کنید. قیمت این دوربین حدود 35 میلیون تومان است. برای شروع بهتر است که دسته کاریتان را مشخص کنید. از خودتان بپرسید که می‌خواهید عکاسی از افراد انجام دهید یا قصد دارید که عکاسی صنعتی برای کسب و کارهای مختلف انجام دهید.

کسب و کار تولید زغال

زغال جز کسب و کار های تولیدی است که  قدمتی طولانی در ایران دارد و شما با 200 میلیون سرمایه می‌توانید این کسب و کار را شروع  کنید. تولید ذغال به دو صورت سنتی و فشرده قابل انجام است.

کسب و کار عطاری

عطاری یک کسب و کار عالی است به شرطی که بتوانید محتوای با کیفیت برای آن تولید کنید. بهتر است که این کار را با سرمایه 40 میلیون و در فضای آنلاین شروع کنید. بهتر است که بانکی جامع راجع به داروهای مختلف درست کنید.

 


  

100/12/14
1:46 ع

کسب و کار چیست؟

کارکردن در ذات انسان می‌باشد و پس از مدتی کسانی که کمی در کارشان عمیق می‌شوند، کارشان تبدیل به تفریح آنها می شود. در این میان برخی تصمیم می‌گیرند که درآمدشان را از طریق استخدام شدن به دست بیاورند و برخی نیز تصمیم می گیرند که برای خودشان کسب و کاری راه اندازی کنند و از این طریق درآمدزایی کنند.

کسب و کار فعالیتی است که در آن فرد با تامین کالا و خدمات مورد نیاز مشتریان به درآمدزایی می‌پردازد. کسب و کار دسته های مختلفی دارد. برخی از این دسته‌ها از گذشته وجود داشته اند و برخی از آنها جز کسب و کارهای جدید به حساب می‌آیند.

اصولاً یکی از اهداف اصلی هر کسب و کاری رفع نیاز مشتریان است. طبیعتا هرکس که بهتر و خلاقانه‌تر این رفع نیاز را انجام دهد سود بیشتری به دست خواهد آورد، به همین دلیل است که گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم که کسب و کارهای کوچک که به خوبی نیاز مشتریان را رفع می کنند بیشتر از کسب و کارهای بزرگ سود می‌کنند. فروش و کسب درآمد مانند جریان خون انسان می‌ماند. زمانی که این جریان با مشکل مواجه شود، کسب و کار نیز با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

هر کسب و کاری به جز محصول و خدمتی که انجام میدهد به برخی از منابع مانند منابع انسانی، تجهیزات اداری و… نیاز دارد. در این مقاله قصد داریم سیر تا پیاز راه اندازی کسب و کار را برای شما شرح دهیم.

چه کسب و کاری راه بندازم؟

چه کسب و کاری راه بندازیم

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که افراد در ابتدای راه اندازی کسب وکار با آن مواجه می‌شوند این است که آنها نمی‌دانند که چه کاری را انتخاب کنند و این کار را از چه طریقی شروعش کنند و به همین دلیل مدام تعلل می‌کنند.

سوال چه کسب و کاری راه بندازم به دو دلیل ایجاد می‌شود:

1-نداشتن دانش کافی در حوزه‌های مختلف

به خصوص افرادی که سنین کمی دارند و تازه در ابتدای راه هستند، با بسیاری از مسیر‌های درآمدزایی آشنا نیستند و زمانی که شروع به تحقیق کردن می‌کنند با کسب و کارهای زیادی مواجه می‌شوند که همه آنها از درآمد خوبی برخوردار است و به همین دلیل میان راه‌های درامدزایی گیج می شوند و نمی‌توانند به درستی انتخاب کنند.

از همین جهت به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از جستجو کردن در میان کسب و کارهای مختلف، به خودشناسی توجه کنید. شما باید در ابتدا روحیات، استعدادها و مهارت‌هایی که دارید را بشناسید.

خودشناسی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید راه‌های درآمدزایی که راجع به آنها تحقیق می‌کنید را به سادگی‌ غربال کنید.

2-عدم توانایی در تصمیم گیری

عدم توانایی در تصمیم گیری

یکی دیگر از دلایل که افراد نمی‌دانند که چه کاری را شروع کنند عدم توانایی در تصمیم گیری است. آنها بین گزینه‌های مختلف گیر می‌کنند و نمی‌دانند که کدام کار را باید انتخاب کنند.

اصولاً افراد به سه دلیل نمی‌توانند تصمیمات درستی بگیرند.

1-خطاهای شناختی

از آنجایی که مغز انسان بیشتر از همه قسمت‌های بدن به انرژی نیاز دارد و جریان خون و جریان اکسیژن در مغز بسیار بیشتر از سایر قسمت های بدن است، مغز به صورت خودکار تلاش می کند که با استفاده از میانبرها این مصرف زیاد انرژی را کاهش دهد.

یکی از میانبرهایی که در این بین به وجود می‌آید، خطاهای شناختی هستند. آگاه بودن به این خطاها بسیار می‌تواند فرآیند تصمیم گیری را سهل و آسان کند.

2-عدم مسئولیت پذیری

زمانی که شما تصمیمی می‌گیرید ناخودآگاه با یک سری عوامل که نتیجه تصمیم شما هستند رو به رو می‌شوید که باید مسئولیت آنها را بپذیرید. بسیاری از افراد به دلیل فرار از این مسئولیت‌هاست که مدام تصمیم گیری را به تعویق می‌اندازند.

3- ترس

به طور طبیعی زمانی که قصد انجام کاری جدید در زندگی را داریم، ترس‌های مختلفی به سراغ ما می‌ایند. ترس از شکست خوردن، ترس از نرسیدن به مقصود و….


  

100/12/11
2:48 ع

قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا این راهنمای جامع در خصوص هزین? ویزا و روند درخواست برای ویزای دانشجویی انگلستان را مطالعه کنید.

 اگر قصد دارید تحصیل در انگلستان را ادامه دهید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که قرار است برای کدام یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دوره های تحقیقاتی دکترا درخواست ارسال کنید.

شرایط کسب ویزای دانشجویی در انگلستان متناسب با دوره ثبت نامی و کشور مبدا در هنگام ارسال درخواست، کمی متغیر است.

از این رو قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال های موجود در ذهن شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

هم? اتباع خارج از اتحادی? اروپا، برای تحصیل در دوره ای که بیشتر از شش ماه زمان می برد باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. از انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی)

این یک ویزای دانشجویی استاندارد برای تحصیل در دوره های طولانی تر از شش ماه است. شما می توانید از داخل یا خارج از انگلستان برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا باید پذیرش یا پیشنهاد تحصیلی در اختیار داشته باشید، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

طول ویزا به مدت زمان دور? انتخابی شما بستگی دارد و اگر می خواهید برای کار یا ادام? تحصیل در انگلستان بمانید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک)

کودکان 4 تا 17 سال برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک) در اختیار داشته باشند.

برای درخواست این ویزا باید از خارج حوزه بریتانیا اقدام کنید. در نتیجه باید نام? پذیرش از مدرسه، رضایت والدین یا سرپرست و اثبات هزینه های زندگی و شهریه مدارس را با تمکن مالی اثبات کنید.

این ویزا برای طول دور? تحصیلی تا حداکثر شش سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

برای دور? کوتاه مدت شش ماه یا کمتر (تا 11 ماه برای دوره های زبان انگلیسی، اگر سنتان بیشتر از 18 سال است.) باید این ویزا را دریافت کنید.

این ویزا تنها به انداز? طول دور? تحصیلی اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. تنها در صورتی امکان تمدید این ویزا وجود دارد که یک پذیرش تحصیلی معتبر ارائه دهید و اثبات کنید که بدون کار نیز می توانید از پس هزینه ها بربیایید.

 


  

100/12/11
12:10 ع

هدف ما از انتخاب کوچینگ سازمانی ایجاد یک تغییر و تحول مثبت و سیستماتیک در یک شرکت یا سازمان است. ما برای رسیدن و دستیابی به اهداف استراتژیک و رسیدن به یک ساختار اصلی و درست در راستای افزایش قابلیت رهبری و فرهنگ نیاز داریم تا یک کوچ همراهمان باشد. کوچینگ برای افزایش بهره وری و خروجی مثبت برای ها سازمان استفاده میشود تا یک تغییر در سراسر شرکت ایجاد کند. معمولا از سبک از مربیگری را تحت عنوان کوچینگ تیمی هم قرار میگیرد.

هدف کوچینگ سازمانی

کوچینگ اشکال و مدل های مختلفی دارد، تنها کوچینگ سازمانی است که با گروه و تیمی کار میکند که یک سازمان یا شرکت را تشکیل میدهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف و اهداف شرکت است. در نتیجه، تعاملات کوچینگ سازمانی می تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشد. آنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، مربیگری سازمانی می تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. این برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً نیازمند تیمی از مربیان حرفه ای است. تیم مربیگری باید بر اساس سطح تجربه، زمینه های تخصص و دانش صنعت بررسی شود. در حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

 

کوچینگ اجرایی مهم ترین ویژگی یک مربی سازمانی

 

رهبران فردی می توانند سازمان را به سمت رشد هدایت کنند، اما تیم ها به کاری که آن را حفظ می کند، قدرت می دهند. تیم های سالم و همسو اهداف تجاری پر جنب و جوش شما را به واقعیت تبدیل می کنند. برای انجام این کار، آنها باید همسو باشند و در فنون ارتباط و همکاری با هوش هیجانی مهارت داشته باشند. آنها باید بتوانند به صورت داخلی تضاد و اختلاف را مدیریت کنند تا همسویی و مسئولیت پذیری ایجاد کنند. آنها باید در موارد زیر متخصص شوند:

  • تعیین هدف
  • اولویت بندی
  • اجماع عملی
  • تغییر دادن
  • مسئولیت
  • جلسات

مهم ترین دلیل برای سرمایه گذاری در کوچینگ سازمانی

 

کوچینگ سازمانی می تواند سکوی پرشی برای تغییرات شرکتی در عمیق ترین سطح باشد و برای هر سازمانی حیاتی است. پس چرا رهبران شرکت‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی روی مربیگری سازمانی انجام می‌دهند؟ 

در سطح کلان، مربیگری سازمانی می تواند جهت یک شرکت و تمایل فرهنگی آن را برای تغییر تغییر دهد . مربیان با دانش خاص صنعت ممکن است بتوانند به نقاط کوری که سازمان از آنها بی اطلاع است اشاره کنند. آنها همچنین ممکن است مایل باشند در مورد مسائلی که کارمندان از نظر سیاسی بسیار خطرناک می‌دانند صحبت کنند.

 


  

100/12/7
2:1 ع

آنتونی رابینز می گوید : ” زندگی من ، زمانی با یک تغییر روبرو شد که من از یک سوال قدرتمند در زندگی خودم استفاده کردم”. سوال قدرتمند یکی از مهم ترین مهارت های یک کوچ محسوب می شود و قرار است که در این مقاله در باب سوال قدرتمند در کوچینگ با یکدیگر صحبت کنیم.

سوال قدرتمند در کوچینگ

  • سوال قدرتمند چیست؟
  • مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ
  • انواع سوال قدرتمند
  • ویژگی های سوال قدرتمند

بزرگترین تغییرات زندگی انسان ها در دنیای مدرن ، با پرسش های قدرتمند رخ می دهد. شاید برایتان عجیب باشد که پرسش قدرتمند چیست؟ و چطور می تواند چنین تاثیری بر روی زندگی ما بگذارد؟ پرسش قدرتمند ، درست مثل سایر پرسش ها ، از یک ساختار مشترک بهره می برد. اما چه چیزی در این سوال وجود دارد که آن را با تمام پرسش ها متفاوت می کند؟ اینجاست که باید به سراغ تعریف سوال قدرتمند برویم و آن را به لحاظ ساختاری مورد بررسی قرار بدهیم.

سوال قدرتمند چیست؟

در جهان امروز که تفکر ماشینی جایگزین تفکر انسانی شده است ، پرسش ها نقش کمرنگی در زندگی ما پیدا کرده اند. چرا که در دو دهه پیش اگر کسی از شما سوالی می کرد که شما آگاهی کامل به آن نداشتید ، باید از منابع مختلفی استفاده می کردید یا که به آن سوال به طور دقیق فکر می کردید و این باعث می شد که چند روزی از زمان خود را صرف تفکر و چالش تحقیق کنید . اما این روزها دیگر چنین شرایطی حاکم نیست.

شما می توانید با چند سرچ ساده ، جواب سوالات خودتان را در اینترنت پیدا کنید. و این باعث شده است که قدرت تفکر در ما رو به رکود برود.اما سوال قدرتمند، سوالی نیست که جواب آن در کتاب ها و اینترنت پیدا شود ، سوالی است که خود شما باید به آن پاسخ بگویید و سوالی است که خود شما باید به درکی درست از آن برسید.

اما طبیعی است که شما برای پاسخ به آن نیاز به آگاهی بیشتری دارید و بخشی از پاسخ به این سوال ، آمادگی ذهنی شما را شامل می شود. اما با این مقدممه گسترده می توانیم این گونه بیان کنیم که سوال قدرتمند ، سوالی است که ما را به فکر می اندازد و این تفکر برای ما چالشی را ایجاد می کند که به کمک آن می توانیم به یک تفکر خلاق دست پیدا کنیم.

این تفکر خلاق به ما کمک می کند که بسیاری از پتانسیل ها و توانایی های نهفته زندگی خودمان را بیابیم و به زبان ساده مسیر زندگی را به درستی جستجو کنیم.

ولی روی دیگر سکه این مسئله است که برای پرسش این سوال ما نیاز به یک آگاهی داریم و این آگاهی را کوچینگ در اختیار ما قرار میدهد. در واقع یک کوچ با توجه به شناختی که از ما پیدا می کند و با توجه به درکی که از داده های ما تحت تاثیر مهارت گوش شنوا به دست آورده است ، می تواند به ما کمک کند که بهترین سوال قدرتمند را از خودمان بپرسیم.

مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ

مهارت سوال قدرتمند در کوچینگ ، یکی از مهارت های اساسی در کوچینگ است. در واقع زمانی که یک مراجع به یک کوچ مراجعه می کند ، با توجه به شناحتی که از ساختار کوچینگ دارد ، به دنبال این است که از یک وضعیت موجود ، به یک وضعیت مطلوب برسد. یکی از راه هایی که می تواند او را به این نقطه برساند ، جایی است که یک کوچ سوال قدرتمند از او می پرسد.

در واقع سوال قدرتمند نتیجه ای است که یک کوچ از طریق داده های مهارت گوش شنوا ، بدست می آورد و سعی می کند با بازخوردی درست آن را به مراجع منتقل کند. سوال قدرتمند نتیجه ای از مجموعه ی مهارت های یک کوچ در برابر یک مراجع است.

انواع سوال قدرتمند در کوچینگ

سوال قدرتمند در کوچینگ ، به دو بخش تقسیم می شود. در یک حالت کلی ما دوسوال هایی که سوال بسته هستند و سوال هایی که سوال باز هستند. تفاوت سوال های بسته و سوال های باز در نتیجه این دو سوال است. اما بهتر است که ابتدا سوال باز و بسته را تعریف کنیم. البته باید به این امر هم توجه داشت که هر کدام از این نوع سوال ها ، می تواند نتایج مختلفی داشته باشد.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
مشاوران هیروو ، مشاوره تلفنی ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره آنلاین ، بهترین دکتر روانشناس ، دکتر روانشناس کودک ، روانشناسی کودک ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی کودک-مشاو ، روانشناسی نوجوان ، روانشناسی کودک ، مشاوره تلفنی ، مشاوره روانشناسی ، مشاوران هیروو ، روانشناسی کودک و نوجوان ، مرکز مشاوره تهران ، مشاور نوجوان ، مشاور نوجوان خوب در تهران ، مشاور نوجوانان ، روانشناسی و مشاوره نوجوانان , مشاوره نوجوانان جوانان , مشاوره را ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی ازدواج-مش ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی نوجوان-مش ، مشاوران هیروو-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-بهترین ، مشاوره خانواده ، مشاوره تلفنی کودک ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره تلفنی-مشاوره آنلاین-بهترین ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی-مشاوره تل ، روانشناسی ازدواج ، مشاوره کودک ، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره کودک تلفنی رایگان ، مشاوره کودکان تلفنی ، مشاوره کودکان روانشناس نوجوانان مشاوره تلفنی کودک مشاوره آنلاین ، مشکلات کودکان ترسو ، نقش قصه گویی در سلامت روان کودک, قصه گویی , داستان کودک, مهارت ا ، نهنگ آبی ، نهنگ آبی آهن ، نهنگ آبی اصفهان ، نهنگ آبی ایران ، نهنگ آبی به انگلیسی ، نهنگ آبی چیست ، نهنگ آبی دانلود ، نهنگ آبی در ایران ، نوجوان ، نوجوان , افسردگی , افسردگی نوجوان ,درمان افسردگی نوجوان ,اهمیت ا ، نوجوان ,بلوغ ,بلوغ دیررس ,تاخیر در بلوغ ,نشانه های بلوغ ,وراثت , ، نوجوان ,دوران نوجوانی ,استقلال طلبی ,هویت نوجوان ,رشد شخصیت نوجو ، نوجوان ,فشار های روانی ,تاثیر فشار های روانی بر نوجوان ,فشار های ، نوجوان ,فضای مجازی ,تاثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان , شبکه ها ، نوجوان ,میل جنسی ,نوجوانی ,میل جنسی در دوران جنسی ,مسائل جنسی ,ن ، نوجوان کیست ؟ ، نوجوان,احساسات نوجوان,گوش دادن به حرف های نوجوان,احترام گذاشتن ب ، نوجوانان باهدف ، نوجوانی ، نوجوانی ,دوره ی نوجوانی ,مسائل مربوط به نوجوان ,مراجعه به روانشن ، هورومون دختران ، هوش کودکان ، هویت جنسیتی ، هویت جنسیتی چیست؟ ، ویژگی دختران ، کراتینه برزیلی ، کراتینه مو ، کنترل خشم نوجوان ، کنترل خشم نوجوانان ، کنترل خشم والدین ، کنترل عصبانیت در نوجوانی ، کنترل عصبانیت والدین ، کنجکاوی های جنسی کودکان ,تربیت جنسی کودکان ,رفتار مناسب با سوالا ، کودک ، کودک ,بیش فعالی ,کودکان بیش فعال ,درمان بیش فعالی کودکان , اختلا ، کودک ,حرف زدن کودک با خودش ,زبان باز کردن کودک ,رشد کودک ,گفتار ، کودک ,دستور دادن ,چگونه دستور دهیم ؟ , چگونه به کودک دستور دهیم ، کودک ,دیر حرف زدن کودک ,لکنت زبان در کودکان ,رشد زبان کودکان ,گف ، کودک ,رابطه ی زناشویی ,انحرافات اخلاقی ,مشکلات روانی کودک ,اضطرا ، کودک ,نقاشی کردن ,تفسیر کردن نقاشی کودک ,روانشاسی بالینی - روانش ، کودک ,نوجوان ,بازی های کامپیوتری ,اعتیاد به بازی های کامپیوتری و ، کودک ,یادگیری کودک ,سن یادگیری زبان دوم ,کودک دو زباه ,مشاوره کو ، کودک ,کم حرفی کودکان ,افسردگی ,دلایل کم حرفی کودک ,روانشناس کودک ، کودک آزاری چیست؟,کودک آزاری مخفی,کودک آزاری فیزیکی,وظایف والدین ، کودک باهوش ، کودک باهوش 2 ساله ، کودک باهوش 3 ساله ، کودک باهوش ایرانی ، کودک باهوش در بارداری ، کودک باهوش من ، کودک باهوش یک ساله ، کودک باهوش-کودک باهوش من-کودک باهوش در بارداری-کودک باهوش 2 ساله ، کودک بیش فعال ، کودک بیش فعال ,کودک بازیگوش ,تمرکز ,رفتار ناهنجار ,رفتار بیمارگو ، کودک بیش فعال چگونه است ، کودک بیش فعال چه کودکی ، کودک بیش فعال چیست ، کودک بیش فعال درمان ، کودک بیش فعال کیست؟ ، کودک طلاق ، کودک و طلاق والدین ، کودک کم رو,کودکان کم رو و خجالتی,کودک و کم رویی,درمان کودکان کم ، کودکان ، کودکان افغان ، کودکان بی سرپرست ، کودکان بیش فعال ، کودکان پروانه ای ، کودکان خیابانی ، کودکان طلاق ، کودکان طلاق عاطفی ، کودکانه ، روانشناسی تلفنی کودک , مشاوره تلفنی رایگان روانشناسی کودک , مشاو ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی خانواده-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-مشاوران هیروو ، روانشناسان کودک و نوجوان ، روانشناسی نوجوانان ، راههای ایجاد انگیزه ، روان شناسی کودک ، روانشناس تهران ، روانشناس کودک ، روانشناس کودک در تهران ، روانشناس کودک در شرق تهران ، روانشناس کودک در غرب تهران ، روانشناس کودک, مشاوره کودک, مشاوره تلفنی کودک, مشاوره کودکان, مر ، روانشناس کودکان ، ,از شیر گرفتن بچه ,از شیر گرفتن کودک در شب, غذای کمکی نوزاد ,شیر ، p ، آثار دلبستگی به پدر ، آموزش کراتینه مو ، احترام به نوجوان ، احترام به نوجوانان ، احترام به نوجوانان,احترام به نوجوان,احترام به والدین در نوجوانان ، احترام به والدین در نوجوانان ، اختلال ,اضطراب ,اختلال های اضطرابی ,اضطراب اجتماعی ,اختلال وحشت ، اختلال دیررس ، اختلال نعوظ ، اختلال هویت جنسیتی ، اختلال,اضطراب,اختلال اضطراب اجتماعی,ترس,طرد شدن,تحقر شدن,نشانه ه ، ارتباط موثر والدین با فرزندان ,برقراری ارتباط موثر فرزندان با وا ، اضطراب کودکان ، اضطراب کودکان pdf ، اضطراب کودکان اسپنس ، اضطراب کودکان پیش دبستانی ، اضطراب کودکان دبستا ، اضطراب کودکان در مدرسه ، اعتیاد ,اعتیاد والدین ,افراد مبتلا به اعتیاد ,تاثیر اعتیاد والدی ، افسردگی نوجوانان ، انجام تکالیف مدارس ، انزال ، انگیزه نوجوانان ، اوتیسم,اوتیسم در ایران,اوتیسم در نوزادان,اوتیسم خفیف,اوتیسم خفیف ، بازی درمانی کودک, بازی درمانی , سلامت روان, درمان افسردگی, درمان ، بلوغ زودرس , خصوصیات جنسی, بلوغ زودرس چه نشانه هایی دارد, سن بلو ، بهترین روانشناس نوجوان ، بهرین روانشناس تهران ، بیش فعالی کودک ، بیش فعالی کودک 2 ساله ، بیش فعالی کودکان ، بیش فعالی کودکان ابتدایی ، بیش فعالی کودکان چیست؟ ، پرسشنامه هویت جنسیتی ، تربیت کودک طلاق ، تربیت کودکمشاوره کودک,مشاوره کودک تلفنی,مشاوره کودک و نوجوان,مشا ، ترس از بی خوابی ، ترس از تاریکی ، ترس از مدرسه,ترس از مدرسه pdf,ترس از مدرسه چیست,ترس از مدرسه در ، ترس کودکان ، تفاوت دختران و پسران ، چگونگی دلبستگی های شدید ، چند فرزند , اضطراب ,استرس ,نقش والدین ,نقش خواهر و برادر , تربیت ، حق تحصیل کودکان ، خودکشی نوجوان ، خودکشی نوجوان 13 ساله ، خودکشی نوجوانان ، خودکشی نوجوانان در ایران ، خودکشی نوجوانان نهنگ آبی ، دردسرهای باهوش بودن ، درمان اختلال هویت جنسیتی ، درمان اوتیسم ، درمان اوتیسم با هیپنوتیزم ، درمان اوتیسم خفیف ، درمان اوتیسم در بزرگسالان ، درمان اوتیسم در طب سنتی ، دعوای والدین ,تاثیر دعوای والدین بر کودکان ,الگوپذیری کودکان از ، دلایل دعوا در مدرسه ,مدرسه پسرانه ,مدرسه دخترانه ,کتک زدن ,کتک خ ، دلبستگی شدید ، دلبستگی مطلوب ، دوران کودکی ,دوران نوجوانی ,کودک ,نوجوان ,بلوغ ,پسر ,دخترروانشنا ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-روانشن ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره تلفنی-روانشناسی کودک ، مشاوره ، مشاوره روانشناسی-روانشناسی ازدواج-مشاوره تلفنی-مشاوران هیروو ، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره نوجوان - مشاوره با نوجوانان - مشاوره نوجوانان - مشاور نوج ، مشاوره نوجوان و جوانان , مشاوره و نوجوانان , مرکز مشاوره نوجوانا ، مشاوره نوجوانان و جوانان , مشاور برای نوجوان , مشاوره با نوجوانا ، مشاوره و روانشناسی کودک , مراکز مشاوره کودک , مشاوره کودک تلگرام ، مشاوره ی تلفنی کودک ، مشاوره تلفنی کودک رایگان ، مشاوره تلفنی کودک مشهد ، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان ، مشاوره تلفنی کودکان رایگان ، مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-مشاوران هیروو-روانشناسی خانواده ، مشاوره روان شناسی کودکان,مشاوره روان شناسی کودک,مشاوره و روان شن ، مشاوران هیروو-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشن ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی ازدواج ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی خانواده ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی نوجوان ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی کودک ، مشاور کودک تلفنی ، روانشناسی کودک ,روانشناس متخصص کودک و نوجوان ,لزوم مشاوره با مشا ، روانشناسی کودک طلاق ، مشاور نوجوان در تهران ، مشاور نوجوان در کرج ، مشاور نوجوان کرج ، روانشناسی کودک-روانشناسی کودکان-روانشناسی کودک 5 ساله-روانشناسی ، زلزله ,کرمانشاه ,حادثه ,استرس ,اضطراب ,درمان استرس ,درمان اضطراب ، شامپو ، شاوره تلفنی کودک ، فروش لوازم آرایشی ، فروشگاه لوازم آرایشی ، فصل امتحانات کودکان و نوجوانان ,تغذیه مناسب فصل امتحانات ,تغذیه ، فواید کراتینه مو ، قیمت سوله - ساخت سوله دامداری - سوله دست دوم ، گریه کودک, گریه شدید کودک, گریه کردن کودک, آرام کردن کودک, راهنم ، لوازم آرایشی ، محرومیت از تحصیل ، محصولات فوراور برای پوست و مو،درمان ریزش مو،بهترین ضد آفتاب ،ضد ، مرگ مادر , احساس فقدان ,شوک عاطفی ,مراقبت ,توجه ,احساس امنیت, رو ، مرکز روان ، مرکز مشاوره ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ