سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

96/7/17
5:0 ع

کودک بیش فعال 


بیش فعالی یکی از شایع ترین مشکلات در کودکان و نوجوانان است و معمولا خانواده های زیادی با تاثیرات ناشی از آن دست به گریبان هستند

البته خانوده و والدین درگیر با این مشکل به دو دسته تقصیم میشوند

والدینی که نسبت به اختلال بیش فعالی کودک آگاهی دارند و والدینی که نسبت به اصل ماجرا بی اطلاع بوده و چال های موجود را به چیزهایی غیر واقهی نسبت میدهند

والدینی که از این مسئله اطلاع دارند میتوانند با آگاهی و از مسیر درست که با مشورت با روانشناسان و مشاوران بدست می آورند از مسیر درمان کودکان بیش فعال دور نشده و خود به خود بسیاری از بد رفتاری ها ، اختلالات رفتاری را برطف کنند

اما والدینی که نسبت به این قضیه آگاهی ندارند با نسبت دادن الفاظی غیر واقعی به کودک همچون ، کودک بازیگوش ، کودک بی ادب ، شلوغ ، کودک حرف گوش نکن و ... روز به روز چالش را عمیق تر کرده و به مشکلات ناشی از بیش فعالی دامن میزنند .

حال چه باید کرد

بهترین راه افزایش آگاهی والدین از مساعل مهم در مسیر رشد کودکان است اما به طور قطع همه والدین نمیتوانند تمام بیماری های روحی و مشکلات خلقی و دیگر مسائل را بشناند و شناسایی کنند پس باید یه صورت دوره ای به روانشناس متخصص کودک و نوجوان مراجعه کرده و شرایط خود و فرزندشان را با مشاور در میان بگزارند


ملاک های تشخیص بیش فعالی 


 

  • انجام تکالیف مدرسه
  • میزان دقت و تمرکز کودک
  • نظم و ترتیب
  • فراموشکاری
  • کودک پر سر و صدا
  • کتک زدن دیگران
  • پرخاشگری کودک

 

 

و بسیاری از علائم دیگر که پدر و مادر با دیدن این علائم بیش فعالی باید حتما به روانشناس مراجعه کنند ویا حد اقل از مشاوره تلفنی استفاده کنند

 

علت بیشتر مبتلایان به عارضه بیش فعالی هنوز روشن نیست ولی گمان می‌رود که جزو بیماریهای چند عاملی با ریشهژنتیکی و محیط در ارتباط باشد.درمورد علت تروما و عفونت مغزی البته قطعی‌ بودن علت وجود دارد. عامل ژنتیکی این عارضه بیشتر در پدران کودکانی که دچار بیش فعالی هستند وجود دارد اما عوامل محیطی نیز بر افزایش شدت این عارضه بسیار مؤثر هستند. این اختلال به میزان دو تا چهار برابر در پسران نسبت به دختران شایعتر است. اگر در دوران نوزادی یعنی چهار هفته اول تولد، کودک با مشکل تغذیه یا بهداشتی، روانی مواجه باشد  یا اگر مادر در دوران بارداریسیگار یا الکل مصرف کند، این کودکان بیشتر در معرض خطر بیش فعالی قرار دارند.


96/7/17
9:22 ص

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

 

 

بهترین فرصت برای داوطلبانی که شانس قبولی خود را به دلایل متفاوتی از قبیل انتخاب رشته نادرست از دست داده اند، استفاده از فرصت طلایی تکمیل ظرفیت می باشد. تکمیل ظرفیت همانگونه که از اسمش پیداست ظرفیت باقیمانده خالی در کد رشته محلهای دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت می باشد که هر دانشگاه بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان نهایی کنکور سراسری مشخص می نماید که چه تعداد از کد رشته در هر محل خالی مانده و دانشجویان به هر دلیلی تمایل به ثبت نام در آن رشته نداشته اند و از انتخاب خود پشیمان بوده و در آن محل ثبت نام نکرده اند. در واقع تمام داوطلبانی که در کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته بوده اند می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نمایند.

 

 

آنچه باید درباره تکمیل ظرفیت بدانید:

 

 

کسانی که در انتخاب رشته اولیه شرکت ننموده اند، حق شرکت در تکمیل ظرفیت را نیز ندارند.امکان شانس دوم تکمیل ظرفیت برای مهر ماه سال بعد نیز وجود دارد. زیرا که یک سری از دانشگاه ها برای ترم بهمن نمیرسند که اعلام تکمیل ظرفیت نمایند و تکمیل ظرفیت آنها برای ترم بهمن وجود ندارد در ترم بعدی تر یعنی برای مهر اعلام تکمیل ظرفیت می کنند.در تکمیل ظرفیت اولیه پذیرفته شدگان در بهمن همان سال شروع به تحصیل می نمایند.  در تکمیل ظرفیت دومی قبول شدگان برای ترم مهر سال بعد به ادامه تحصیل می پردازند. 

 

 

در اکثر موارد دانشجویانی که در انتخاب رشته اولیه قبول شده و در تکمیل ظرفیت شرکت نموده اند و باز هم قبول شده اند، از شانس برخورداری از خوابگاه مانند دانشجویان انتقالی محروم می شوند.تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری شامل کلیه ی دانشگاه های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، پیام نور، پردیس خودگردان(بین الملل)، غیر انتفاعی می شود.داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در هر پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر می توانند در تکمیل ظرفیت شرکت نموده و برای بار دوم انتخاب رشته نمایند. 

 

 

نا گفته نماند که با قبولی در تکمیل ظرفیت شانس قبولی قبلی خود را از دست داده اید. 

 

 

از آنجایی که تکمیل ظرفیت به دو صورت بر اساس شرکت در انتخاب رشته و یا تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد. که معمولا دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند. البته بعضی از رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیز در دانشگاه های روزانه به چشم می خورد. پس لازم است در زمان پر نمودن تکمیل ظرفیت دقت نمایید که مکانهایی که بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل ظرفیت دارند، فقط لازم است که مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام قدیم داشته باشید و نیازی به شرکت در انتخاب رشته اولی را ندارید. در تکمیل ظرفیت بر اساس سوابق تحصیلی شانس برتر مختص کسانی می شود که در بین شرکت کنندگان هر رشته محل معدل بالاتری داشته باشند. 

 

 

برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه روزانه توجه داشته باشید که فقط رشته هایی را انتخاب کنید که در صورت پذیرفته شدن تمایل به ادامه تحصیل در آن کد رشته محل را داشته باشید و گرنه از شرکت در کنکور سراسری سال بعد محروم خواهید شد. 

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد:

 

 

از آنجا که بعد از ثبت نام از پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد، تعداد صندلی های خالی باقیمانده جهت داوطلبان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد مشخص خواهد شد، لذا تعیین ظرفیت مشخص و تعداد معینی در زمان حال وجود ندارد اما به دلیل این که تقریبا اکثر داوطلبان کنکور سراسری برای دانشگاه آزاد نیز انتخاب رشته نموده اند و بعد از اعلام نتایج مشخص شده که در هر دو دانشگاه یعنی هم آزاد و هم سراسری قبول شده اند، در نتیجه این افراد به صلاحدید و مشورت در دانشگاه سراسری ثبت نام نموده اند و این صندلی خود را در دانشگاه آزاد خالی گزاشته که با تکمیل ظرفیت پر خواهد شد.

 

 

به همین دلیل است که تکمیل ظرفیت در دانشگاه آزاد امکان قبولی بیشتری در بر دارد. درخت دانش به تمام داوطلبانی که در دانشگاه دولتی روزانه پذیرفته نشده اند و یا رشته خود را در محل قبولی نمی پسندند، پیشنهاد می کند که در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شرکت نمایند زیرا که در هر صورت یا به نتیجه دلخواه خواهید رسید یا این که با شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیزی را از دست نخواهید داد.

 

 

مشاوران مجرب  درخت دانش با راهنمایی های لازم شما را در انجام تکمیل ظرفیتی آگاهانه همراهی می کنند.  

 

 

راههای ارتباطی با کارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل: 

 

 

شماره تماس: 9099072943 

 

 

 

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh 

 

 


  

96/7/13
10:55 ع

برخورد با کودک لجباز

یکی از مواردی که والدین بسیار به آن توجه می کنند تربیت فرزندشان است. تربیت صحیح کودکان نیاز مند دانستن روش  های مناسب تربیتی و بکار گیری آنها می باشد . این روش های تربیتی اغلب توسط مشاوران به خانواده ها پیشنهاد می گردد. یکی از مواردی که والدین ممکن است با آن روبرو شوند لجبازی کودکان است. 

 

واقعیت این است که بچه دار شدن فازغ از اینکه بسیار اتفاق خوشایندی است و شادی زیادی به همراه دارد اما مسائل مختلفی  در فرایند رشد کودکان وجود دارد که ممکن است دردسرساز شود و بعضا از دوران کودکی تا دوران نوجوانی ادامه داشته باشند . از جمله ی این مشکلات لجبازی در کودکان است .

قبل از وارد شدن به بحث لجبازی در کودکان و یافتن این سوال که با کودک لجباز چگونه برخورد کنیم باید علل لجبازی در کودکان را ریشه یابی کنیم . لجبازی در کودکان در سنین مختلفی بوجود می آید مثلا لجبازی در کودک یک ساله ، لجبازی در کودکان 4 ساله و حتی لجبازی در کودکان 7 ساله  .

گاهی لجبازی و پرخاشگری کودک   ریشه در سبک رفتاری والدین دارد . بدین معنی که در برخی مواقع بعضی از رفتار های ناشی از لجبازی در کودکان توسط والدین مورد استقبال قرار می گیرد که در این صورت کودک اصطلاحا لوس شده و با اصرار های بیجا و لجبازی های مکرر از والدین جلب توجه می کند ؛ که معمولا لجبازی کودک دو ساله و لجبازی کودک سه ساله دقیقا به همین دلیل است . برای برخورد با کودکان لجباز و پرخاشگر و کنترل آن ها رعابت چند نکته الزامی است :

 

سن لجبازی کودکان 

 

لجبازی کودکان اغلب در سنین 3 تا 6 سالگی اتفاق می افتد و روان شناسان آن را به عنوان یک اختلال در نظر نمی گیرند . لجبازی کودکان اغلب در رایتای استقلال و ابراز هویت آنها می باشد. لجبازی کودکان 4 ساله اغلب به صورت داشتن تکیه کلام هایی منفی مانند نه ، نمیخواهم ، خودم میخوام و ... مشاهده می شود. 

لجبازی کودکان 5 ساله بیشتر در راستای حس خودخواهی کودک می باشد.

 

لجبازی کودکان 6 ساله بیشتر با پرخاشگری و نق زدن یا دعوا کردن و زدن فیزیکی همراه است. در مواردی بیشتر نق زدن بیش از حد ، ناسزا گفتن ، شکستن ، جر و بحث  و سایر موارد که به خودکامگی منتهی می شود از علائم لجبازی کودکان است .

 

 

برخی موارد میتواند عامل لجبازی کودکان باشد :

بی توجهی به کودکان : اغلب کودکان نیازمند توجه هستند و دوست دارند به هر صورت آن را دریافت کنند . لجبازی یکی از بهترین روش ها برای گرفتن توجه است .

نیاز های شدید در کودکان یکی دیگر از عوامل لجبازی می باشد .

بد آموزی ها مانند دعوا کن و بزن و حقت رو بگیر نیز در لجباز بودن کودک موثر است.

 

 برخورد با کودکان لجباز

 

برای در مان لجبازی کودکان بهترین راه توجه به کودکان می باشد . در برخی موارد کودکان در راستای لجبازی فقط توجه می خواهند نه چیزی که روی آن تاکید می کنند . 

پس از آنکه علل لجبازی کودک را ریشه یابی کردید می توانید راهکارهای ارائه شده را برای پاسخ به سوالتان یعنی با کودک لجباز چگونه برخورد کنیم ، به کار ببندید تا به نتیجه ی مطلوب یعنی برطرف شدن لجبازی کودکتان دست یابید . تاکید مشاوران هیروو همیشه بر افزیش سطح آگاهی و دانش والدین بوده است برای ادای این رسالت ضمن مقاله منتشر شده ، مشاوران متخصص کودک و نوجوان می توانند به صورت مشاوره تلفنی ، مشاور آنلاین برای پاسخ به سوالاتتان در کنار شما باشند . با ما همراه باشید .

موافقین

درمان لجبازی کودک

 

علائم لجبازی کودکان

 

لجبازی کودک 3 یاله

 

لجبازی کودک 5 ساله

 

لجبازی کودکان

 

لجبازی کودکان 4 ساله

 

لجبازی کودکان 6 ساله

 

کودک لجباز

 

کودکان لجباز و پرخاشگر


  

96/7/7
10:48 ع

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم ؟ 

دلایل بد رفتاری کودک و نوجوانان چیست ؟

کودک عصبی را چگونه آرام کنیم ؟

نحوه برخورد با کودک پرخاشگر چگونه است ؟

 

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

 

 

تربیت کودکان شاید یکی از مهمترین دغدغه های والدین و مخصوصا مادران باشد تا اآنجا که وقت و انرژی بسیار زیای برای آن میگزارند ، اما یکی از مشکلاتی که معمولا والدین با آنها روبرو هستند عدم توانایی ارتباط و کنترل صحیح کودکان عصبی و پرخاشگر است ، به نحوی که بعضا نمیتوانند اعمال تربیتی خود را مدیریت کرده و کنترل خود را در مقابل رفتار های کودک از دست میدهند . مثلا در مواردی  معمولا کودکان 3 ساله لجبازی میکنند و حتی امکان کتک زدن والدین و دیگران وجود دارد که پدر و مادر نیز عصبی شده و رفتار های نادرست انجام میدهند  و در این حالت والدین نسبت به این اتفاق ناراحت و ناامید میشوند .

نا امیدی از تربیت صحیح فرزند فقط کار را خراب تر میکند ، والدین باید با شکیبایی و برخورد صحیح و علمی بتوانند اختلالات و مشکلات کودک را بر طرف کنند .

 

تعاریف پرخاشگری


روان شناسانی که اعتقادات نظری متفاوتی دارند در مورد چگونگی تعریف پرخاشگری اساساً با هم توافق ندارند. موضوع اصلی این است که آیا باید پرخاشگری را براساس پیامدهای قابل دیدن آن تعریف کنیم یا براساس مقاصد شخصی که آن را نشان می دهد.

گروهی پرخاشگری را رفتاری می دانند که به دیگران آسیب می رساند یا بالقوه می تواند آسیب برساند. پرخاشگری ممکن است بدنی باشد ( زدن – لگد زدن – گاززدن) یا لفظی ( فریاد زدن، رنجاندن) یا به صورت تجاوز به حقوق دیگران ( چیزی را به زور گرفتن)، نقطه قوت این تعریف عینی بودن آن است به رفتار قابل مشاهده اطلاق می شود. نقطه ضعف آن این است که شامل بسیاری از رفتارهایی است که ممکن است به طور معمول پرخاشگری تلقی نشود.

پرخاشگری وسیله ای رفتاری است در جهت رسیدن به هدفی؛ پرخاشگری خصمانه رفتاری است در جهت آسیب رساندن به دیگران ، بیشتر پرخاشگری های بین کودکان کوچک از نوع «وسیله ای» است.

این نوع پرخاشگری به خاطر متعلقات است. کودکان از یکدیگر اسباب بازی می قاپند، یکدیگر را هل می دهند تا به اسباب بازی که می خواهند بازی کنند دست یابند. به ندرت اتفاق می افتد که کودکان بخواهند به کسی آسیب برسانند یا از روی عصبانیت دست به پرخاشگری بزنند.

پرخاشگری را باید از جرئت ورزی متمایز دانست. جرئت ورزی، دفاع از حقوق یا متعلقات (مانند ممانعت کودک از این که کسی به اسباب بازی اش دست بزند) یا بیان امیال و آرزوها را بر می گیرد.مردم معمولاً شخص با جرئت را پرخاشگر می دانند، در صورتی که کسی که از حق خود دفاع می کند با جرئت است نه پرخاشگر. 


دلایل شایع پرخاشگری در کودکان

برای پرخاشگری و خشم در کودکان دلایل متعددی وجود دارد اما شاید بتوان این دلایل را به صورت زیر طبقه بندی کرد تا بتوان بر این اساس در صدد یافتن دلایل منحصر به فرد پرخاشگری کودک خود برآیید .

  • رفتار والدین با کودک : 

    هر کودک پرخاشگری  می تواند یک الگوی رفتاری پرخاشگری و خشونت داشته باشد . به عبارتی می توان گفت کودک پرخاشگری را با الگوپذیری از والدین یاد می گیرد . گاهی رفتار پرخاشگرانه ی کودکان ناشی از رفتار نادرست والدین با کودک و یا با یکدیگر است که باعث بروز عصبانیت و خشم در کودکان می شود .

  • دوره های مختلف زندگی کودک :

    کودک پس از گذار از سنی به سن دیگر ممکن است دچار تغییراتی در برخورد و رفتار خود شود . مثلا تغییر کودکی به نوجوانی امکان دارد خصوصیات اخلاقی کودک تغییر کرده و برای والدین قابل پذیرش نباشد و آن ها انتظار همان کودک سابق راداشته باشند که این می تواند منجر به   پرخاشگری در کودک شود .

  • تغییرات فیزیکی کودک :

    ورود کودک از سنی به سن بالاتر با تغییرات فیزیکی همراه است که ممکن است پذیرش آن برای کودک کمی سخت باشد و این نمود این تغییرات را به صورت پرخاشگری و عصبی شدن در مقابل دیگران بروز دهد .

  • تغییرات روحی کودک :

    هر کودک با توجه به رشد و شخصیت خود  دارای نیازهایی است که با ورود به سنین بالاتر این نیاز ها تغییر می کنند . اطلاع نداشتن و عدم آگاهی والدین نسبت به این تغییرات و نیاز های جدید کودک باعث می شود کودک احساس کند که والدین او را درک نمی کنند و همین باعث بروز عصبانیت و پرخاشگری در کودک می شود .

  • شرایط متفاوت محیط رشد کودک :

    محیط رشد و پرورش کودک تاثیر زیادی بر نوع برخورد و به طور کلی شخصیت کودک می گذارد .  نابسامانی های خانواده از جمله مساله ی طلاق ، درگیری و اختلاف و محیط های زندگی به دور از مسالمت ؛ یکی از عللی است که می تواند از عوامل دیگر ایجاد خشونت در قالب پرخاشگری کودک باشد .

 

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم

 

راه حل های کنترل پرخاشگری کودکان

برای‌ درمان‌ , و مهار پرخاشگری‌ در کودکان‌ اولین‌ گام‌ این‌ است‌ که‌ نوع‌ پرخاشگری‌ و خشونت آن ها و علت‌ آن‌ را طبق توضیحاتی که در بالا ارایه شد تشخیص و شناسایی‌ کرده و رفتار کودک را به طور دقیق بررسی کنیم .

  1. بررسی دقیق و علمی رفتار کودک : 

    کودک خود را به عنوان یک موضوع مهم مورد بررسی قرار دهید و بهترین راه استفاده از دانش روانشناسی است که البته بهتر است به دانش خود اکتفا نکنید و به صورت دوره ای از مشاوران متخصص کودک و نوجوان کمک بگیرید .

  2. حفظ آرامش و کنترل در برخورد با کودک : 

    مهمترین نکته در کنترل شرایط حفظ آرامش است ، اینکه رفتار کودک نتواند شما را عصبی و نا امید کند . پس همیشه در جایگاه والدین با کودک مقابله به مثل نکنید .

  3. همدلی کردن با کودک : 

    مسائل و مشکلات را از دید کودک بررسی کنید و اورا درک کنید تا احساس هم دلی با شما داشته باشد و نقش بازجو را برای او بازی نکنید .

  4. لحن آرام در سخن گفتن با کودک :

    آیا نحوه صحیح صحبت کردن با کودکان و نوجوانان را میدانید ؟ در صحبت کردن آرام و متین باشد تا هم به کودک نشان دهید که تحت تاثیر پرخاشگری های او قرار نگرفته اید و هم تسلط خود را بر او و شرایط نشان دهید تا کودک بتواند به شما اعتماد کرده و گوش کند .

  5. کودک را نصیحت نکنید : 

    نصیحت کردن همیشه فقط کار را خراب تر میکند ، کودک شما به نصیحت نیاز ندارد او به کمک نیاز دارد .

  6. عادلانه و منصفانه با کودک برخورد کنید : عادل و منصف بودن در رفتار با کودک این است که در شرایط و مسائل مختلف علاوه بر دید عاقلانه و عاقبت اندیش خود انرژی و لذت های کودک و نوجوان را نیز در نظر بگیرید ، دوران کودکی و نوجوانی خود را به یاد بیاورید .
  7. افزایش آگاهی در مورد رشد و تربیت کودکان : 

    همیشه افراد دانا و آگاه میتوانند چالش های خود را به بهترین و آرام ترین راه ها رفع کنند ، پس برای سلامت روان خود و خانوداه تان بیشتر بدانید و برای پاسخ به سوالاتی همچون چگونه با کودک پرخاشگر رفتار کنیم ؟ مطالعه کنید و حتما از مشاوران و پزشکان روانشناس استفاده کنید و حتی اگر وقت مراجعه ندارید به صورت دوره ای از مشاوره تلفنی بهره مند شوید .

تکنیک‌هایی لازم برای کنترل پرخاشگری در محیط خانواده

1- صمیمت، صمیمیت در خانواده امری لازم و ضروری است زیرا سهم مهمی در کاهش خشونت در خانواده دارد بسیاری از رفتارهای خشونت‌آمیز به این دلیل است که صمیمیت بین طرفین وجود ندارد. صمیمیت هنگامی افزایش می‌یابد که افراد خانواده درامور زندگی با یکدیگر مشارکت داشته باشند. همچنین اعتماد و اطمینان در مشارکت بین اعضای خانواده باعث صمیمیت می‌شود.

2- تأمل و سکوت، یکی از بهترین راه‌های کنترل خشونت در خانواده کنترل رفتار خویشتن در مواقعی است که یکی از اعضای خانواده به تحریک دیگری بپردازد. بهترین شگرد در این هنگام آن است که دیگران سکونت اختیار کنند تا آن فرد هم آرامش پیدا کند سپس در یک فرصت مناسب با هم به بحث و بررسی بپردازند.

3- تخلیه یعنی اینکه به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پرخاشگری حلاکی و حتی فیزیکی علاوه بر اینکه خشم را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افزایش آن نیز می‌شود. 4- مدل پرخاشگری غیر پرخاشگرانه (قدم زدن و…)، تحقیقات نشان داده که افرادی عادی که پرخاشگری خود بدون رفتار پرخاشگرانه بروز دادند بعد از این کار سطح کمتری از پرخاشگری را داشته‌اند ولی به طور کل این روش هم زیاد مؤثر نیست.

5- تنبیه، درطول تاریخ یکی از وسایل اجتماعی برای کم کردن میزان خشونت تنبیه بوده‌است که توسط آن جلوی تجاوز، خشونت و دیگر رفتارهای پرخاشگرانه را می‌گرفتند ولی در حال حاضر علما معتقدند که تنبیه به طور موقت جلوی خشونت حاضر را می‌گیرد و برعکس در طولانی مدت به طور مستقیم باعث تقویت آن می‌شود درحال حاضر تنبیه بدنی از طرف سازمان بهداشت جهانی ممنوع شده‌است.

6- صحبت کردن در مورد مشکل، بهترین روش برای کاهش پرخاشگری صحبت کردن در مورد آن است این تکنیک به طور عملی به دو صورت عملی است ولی اینکه در لحظه‌ای که پرخاشگری به حد اعلای خود می‌رسد یکی از طرفین سکوت اختیار کند و سعی کند غائله را ختم کند ولی بعد از اینکه طرفین آرام شدند و مدتی نیز گذشت با خونسردی مطالب را با یکدیگر در میان می‌گذارند و آن را حل و فصل می‌کنند.

درمان پرخاشگری:

برای درمان پرخاشگری گام اول شناخت و ریشه یابی علت یا علل پرخاشگری است با شناخت این عوامل می‌توان همکاری‌های لازم را برای کاستن از میزان و شدت پرخاشگری ارائه نمود مانند سرگرم نمودن فرد مهر و محبت و دلجویی آموزش تنهایی فکرکردن صبر و متانت نشان دادن در مواقع پرخاشگری تشویق جهت استحمام وروش گرفتن اجرای عدالت در منزل برآورده کردن نیازهای کودکان و نوجوانان مساعد ساختن جو آزادی‌های کنترل شده جلوگیری از توهین و ناسزا گفتن به آنها یا مقابله به مثل نکردن با آنها جلوگیری از تهدید و ترساندن الگوهای خوب را به آنها نشان دادن رهنمودهایی در مورد سازش و جوشش با دیگران تشویق به بازی‌های گروهی و رعایت بتراکت و قوانین در زندگی با دیگران عادت دادن به آنا به گذشت یاد دادن انتقاد صحیح به آنها جهت تخلیه و سبک شدن و آرامش یافتن و در پایان چنانچه رعایت عوامل فوق تأثیری نداشت می‌توان از عوامل دیگری مانند توبیخ اخطار تحکم علامت مقابله به مثل تنبیه و قهر و… استفاده نمود.

 

نکته :

در بعضی از موارد پرخاشگری و خشم کودکان به دلیل مشکلات افسردگی و بیش فعالی در کودکان میباشد که به دلیل بروز این گونه رفتار های متناقض با تصورات ما از کودک منجر میشود والدین هرگز به مشکل اصلی پی نبرند ، برای اطلاع بیشتر از این مساعل دو مقاله زیر را بخوانید .

روانشناسی کودکان افسرده <(کلیک کنید)

بیش فعالی در کودکان <(کلیک کنید)


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
مشاوران هیروو ، مشاوره تلفنی ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره آنلاین ، بهترین دکتر روانشناس ، دکتر روانشناس کودک ، روانشناسی کودک ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی کودک-مشاو ، روانشناسی نوجوان ، روانشناسی کودک ، مشاوره تلفنی ، مشاوره روانشناسی ، مشاوران هیروو ، روانشناسی کودک و نوجوان ، مرکز مشاوره تهران ، مشاور نوجوان ، مشاور نوجوان خوب در تهران ، مشاور نوجوانان ، روانشناسی و مشاوره نوجوانان , مشاوره نوجوانان جوانان , مشاوره را ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی ازدواج-مش ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی نوجوان-مش ، مشاوران هیروو-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-بهترین ، مشاوره خانواده ، مشاوره تلفنی کودک ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره تلفنی-مشاوره آنلاین-بهترین ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-روانشناسی-مشاوره تل ، روانشناسی ازدواج ، مشاوره کودک ، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره کودک تلفنی رایگان ، مشاوره کودکان تلفنی ، مشاوره کودکان روانشناس نوجوانان مشاوره تلفنی کودک مشاوره آنلاین ، مشکلات کودکان ترسو ، نقش قصه گویی در سلامت روان کودک, قصه گویی , داستان کودک, مهارت ا ، نهنگ آبی ، نهنگ آبی آهن ، نهنگ آبی اصفهان ، نهنگ آبی ایران ، نهنگ آبی به انگلیسی ، نهنگ آبی چیست ، نهنگ آبی دانلود ، نهنگ آبی در ایران ، نوجوان ، نوجوان , افسردگی , افسردگی نوجوان ,درمان افسردگی نوجوان ,اهمیت ا ، نوجوان ,بلوغ ,بلوغ دیررس ,تاخیر در بلوغ ,نشانه های بلوغ ,وراثت , ، نوجوان ,دوران نوجوانی ,استقلال طلبی ,هویت نوجوان ,رشد شخصیت نوجو ، نوجوان ,فشار های روانی ,تاثیر فشار های روانی بر نوجوان ,فشار های ، نوجوان ,فضای مجازی ,تاثیر شبکه های اجتماعی بر نوجوانان , شبکه ها ، نوجوان ,میل جنسی ,نوجوانی ,میل جنسی در دوران جنسی ,مسائل جنسی ,ن ، نوجوان کیست ؟ ، نوجوان,احساسات نوجوان,گوش دادن به حرف های نوجوان,احترام گذاشتن ب ، نوجوانان باهدف ، نوجوانی ، نوجوانی ,دوره ی نوجوانی ,مسائل مربوط به نوجوان ,مراجعه به روانشن ، هورومون دختران ، هوش کودکان ، هویت جنسیتی ، هویت جنسیتی چیست؟ ، ویژگی دختران ، کراتینه برزیلی ، کراتینه مو ، کنترل خشم نوجوان ، کنترل خشم نوجوانان ، کنترل خشم والدین ، کنترل عصبانیت در نوجوانی ، کنترل عصبانیت والدین ، کنجکاوی های جنسی کودکان ,تربیت جنسی کودکان ,رفتار مناسب با سوالا ، کودک ، کودک ,بیش فعالی ,کودکان بیش فعال ,درمان بیش فعالی کودکان , اختلا ، کودک ,حرف زدن کودک با خودش ,زبان باز کردن کودک ,رشد کودک ,گفتار ، کودک ,دستور دادن ,چگونه دستور دهیم ؟ , چگونه به کودک دستور دهیم ، کودک ,دیر حرف زدن کودک ,لکنت زبان در کودکان ,رشد زبان کودکان ,گف ، کودک ,رابطه ی زناشویی ,انحرافات اخلاقی ,مشکلات روانی کودک ,اضطرا ، کودک ,نقاشی کردن ,تفسیر کردن نقاشی کودک ,روانشاسی بالینی - روانش ، کودک ,نوجوان ,بازی های کامپیوتری ,اعتیاد به بازی های کامپیوتری و ، کودک ,یادگیری کودک ,سن یادگیری زبان دوم ,کودک دو زباه ,مشاوره کو ، کودک ,کم حرفی کودکان ,افسردگی ,دلایل کم حرفی کودک ,روانشناس کودک ، کودک آزاری چیست؟,کودک آزاری مخفی,کودک آزاری فیزیکی,وظایف والدین ، کودک باهوش ، کودک باهوش 2 ساله ، کودک باهوش 3 ساله ، کودک باهوش ایرانی ، کودک باهوش در بارداری ، کودک باهوش من ، کودک باهوش یک ساله ، کودک باهوش-کودک باهوش من-کودک باهوش در بارداری-کودک باهوش 2 ساله ، کودک بیش فعال ، کودک بیش فعال ,کودک بازیگوش ,تمرکز ,رفتار ناهنجار ,رفتار بیمارگو ، کودک بیش فعال چگونه است ، کودک بیش فعال چه کودکی ، کودک بیش فعال چیست ، کودک بیش فعال درمان ، کودک بیش فعال کیست؟ ، کودک طلاق ، کودک و طلاق والدین ، کودک کم رو,کودکان کم رو و خجالتی,کودک و کم رویی,درمان کودکان کم ، کودکان ، کودکان افغان ، کودکان بی سرپرست ، کودکان بیش فعال ، کودکان پروانه ای ، کودکان خیابانی ، کودکان طلاق ، کودکان طلاق عاطفی ، کودکانه ، روانشناسی تلفنی کودک , مشاوره تلفنی رایگان روانشناسی کودک , مشاو ، روانشناسی خانواده ، روانشناسی خانواده-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-مشاوران هیروو ، روانشناسان کودک و نوجوان ، روانشناسی نوجوانان ، راههای ایجاد انگیزه ، روان شناسی کودک ، روانشناس تهران ، روانشناس کودک ، روانشناس کودک در تهران ، روانشناس کودک در شرق تهران ، روانشناس کودک در غرب تهران ، روانشناس کودک, مشاوره کودک, مشاوره تلفنی کودک, مشاوره کودکان, مر ، روانشناس کودکان ، ,از شیر گرفتن بچه ,از شیر گرفتن کودک در شب, غذای کمکی نوزاد ,شیر ، p ، آثار دلبستگی به پدر ، آموزش کراتینه مو ، احترام به نوجوان ، احترام به نوجوانان ، احترام به نوجوانان,احترام به نوجوان,احترام به والدین در نوجوانان ، احترام به والدین در نوجوانان ، اختلال ,اضطراب ,اختلال های اضطرابی ,اضطراب اجتماعی ,اختلال وحشت ، اختلال دیررس ، اختلال نعوظ ، اختلال هویت جنسیتی ، اختلال,اضطراب,اختلال اضطراب اجتماعی,ترس,طرد شدن,تحقر شدن,نشانه ه ، ارتباط موثر والدین با فرزندان ,برقراری ارتباط موثر فرزندان با وا ، اضطراب کودکان ، اضطراب کودکان pdf ، اضطراب کودکان اسپنس ، اضطراب کودکان پیش دبستانی ، اضطراب کودکان دبستا ، اضطراب کودکان در مدرسه ، اعتیاد ,اعتیاد والدین ,افراد مبتلا به اعتیاد ,تاثیر اعتیاد والدی ، افسردگی نوجوانان ، انجام تکالیف مدارس ، انزال ، انگیزه نوجوانان ، اوتیسم,اوتیسم در ایران,اوتیسم در نوزادان,اوتیسم خفیف,اوتیسم خفیف ، بازی درمانی کودک, بازی درمانی , سلامت روان, درمان افسردگی, درمان ، بلوغ زودرس , خصوصیات جنسی, بلوغ زودرس چه نشانه هایی دارد, سن بلو ، بهترین روانشناس نوجوان ، بهرین روانشناس تهران ، بیش فعالی کودک ، بیش فعالی کودک 2 ساله ، بیش فعالی کودکان ، بیش فعالی کودکان ابتدایی ، بیش فعالی کودکان چیست؟ ، پرسشنامه هویت جنسیتی ، تربیت کودک طلاق ، تربیت کودکمشاوره کودک,مشاوره کودک تلفنی,مشاوره کودک و نوجوان,مشا ، ترس از بی خوابی ، ترس از تاریکی ، ترس از مدرسه,ترس از مدرسه pdf,ترس از مدرسه چیست,ترس از مدرسه در ، ترس کودکان ، تفاوت دختران و پسران ، چگونگی دلبستگی های شدید ، چند فرزند , اضطراب ,استرس ,نقش والدین ,نقش خواهر و برادر , تربیت ، حق تحصیل کودکان ، خودکشی نوجوان ، خودکشی نوجوان 13 ساله ، خودکشی نوجوانان ، خودکشی نوجوانان در ایران ، خودکشی نوجوانان نهنگ آبی ، دردسرهای باهوش بودن ، درمان اختلال هویت جنسیتی ، درمان اوتیسم ، درمان اوتیسم با هیپنوتیزم ، درمان اوتیسم خفیف ، درمان اوتیسم در بزرگسالان ، درمان اوتیسم در طب سنتی ، دعوای والدین ,تاثیر دعوای والدین بر کودکان ,الگوپذیری کودکان از ، دلایل دعوا در مدرسه ,مدرسه پسرانه ,مدرسه دخترانه ,کتک زدن ,کتک خ ، دلبستگی شدید ، دلبستگی مطلوب ، دوران کودکی ,دوران نوجوانی ,کودک ,نوجوان ,بلوغ ,پسر ,دخترروانشنا ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-روانشن ، مشاوران هیروو-مشاوره روانشناسی-مشاوره تلفنی-روانشناسی کودک ، مشاوره ، مشاوره روانشناسی-روانشناسی ازدواج-مشاوره تلفنی-مشاوران هیروو ، مشاوره کودک تلفنی ، مشاوره نوجوان - مشاوره با نوجوانان - مشاوره نوجوانان - مشاور نوج ، مشاوره نوجوان و جوانان , مشاوره و نوجوانان , مرکز مشاوره نوجوانا ، مشاوره نوجوانان و جوانان , مشاور برای نوجوان , مشاوره با نوجوانا ، مشاوره و روانشناسی کودک , مراکز مشاوره کودک , مشاوره کودک تلگرام ، مشاوره ی تلفنی کودک ، مشاوره تلفنی کودک رایگان ، مشاوره تلفنی کودک مشهد ، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان ، مشاوره تلفنی کودکان رایگان ، مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-مشاوران هیروو-روانشناسی خانواده ، مشاوره روان شناسی کودکان,مشاوره روان شناسی کودک,مشاوره و روان شن ، مشاوران هیروو-مشاوره آنلاین-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشن ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی ازدواج ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی خانواده ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی نوجوان ، مشاوران هیروو-مشاوره تلفنی-مشاوره روانشناسی-روانشناسی کودک ، مشاور کودک تلفنی ، روانشناسی کودک ,روانشناس متخصص کودک و نوجوان ,لزوم مشاوره با مشا ، روانشناسی کودک طلاق ، مشاور نوجوان در تهران ، مشاور نوجوان در کرج ، مشاور نوجوان کرج ، روانشناسی کودک-روانشناسی کودکان-روانشناسی کودک 5 ساله-روانشناسی ، زلزله ,کرمانشاه ,حادثه ,استرس ,اضطراب ,درمان استرس ,درمان اضطراب ، شامپو ، شاوره تلفنی کودک ، فروش لوازم آرایشی ، فروشگاه لوازم آرایشی ، فصل امتحانات کودکان و نوجوانان ,تغذیه مناسب فصل امتحانات ,تغذیه ، فواید کراتینه مو ، قیمت سوله - ساخت سوله دامداری - سوله دست دوم ، گریه کودک, گریه شدید کودک, گریه کردن کودک, آرام کردن کودک, راهنم ، لوازم آرایشی ، محرومیت از تحصیل ، محصولات فوراور برای پوست و مو،درمان ریزش مو،بهترین ضد آفتاب ،ضد ، مرگ مادر , احساس فقدان ,شوک عاطفی ,مراقبت ,توجه ,احساس امنیت, رو ، مرکز روان ، مرکز مشاوره ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ